zondag 20 februari 2011

verwondering

Een rare inleiding...niet dat ik literaire aspiraties heb, maar ik wilde eigenlijk iets schrijven over Pablo Pineda die ik net op de televisie zag, over de verwondering die het bij me opriep, maar eerst moet er even iets anders uit.

Ik keek vandaag iets terug dat ik een tijdje geleden had opgenomen. In het mee opgenomen reclameblok kwam een commercial voorbij die ik alweer vergeten was. Het gaat om m.aandverband, toch al een product waarvoor het blijkbaar niet makkelijk is om reclame te maken (have a háppy period!). In het betreffende spotje loopt een mevrouw door zomerse straten en de fonteinen, de regen en het water dat uit tuinslangen komt, buigen allemaal af. Blijkbaar is dat verband waterafstotend, en dat lijkt me heel prettig als je buiten loopt in je gezellige zomerjurkje en het gaat onverwacht regenen, maar het is toch juist de bedoeling dat dat spul absorbeert? Daar gáát je jurkje! Maar je haar blijft dan wel weer goed zitten.
Ja, dat vind ik dus een bijzonder stomme reclame.

Maar goed. Pablo Pineda. Ik heb de film waar hij in speelt (Yo Tambien) nog niet gezien. Maar wat bijzonder om iemand die het syndroom van Down heeft, een gesprek te zien voeren over 'volwassen' onderwerpen. In het spaans. Is niet zo gek, hij ís spaans, maar dat maakte het nog bijzonderder. Hij heeft opvoedingspsychologie gestudeerd en wil daar ook in verder. Ben er helemaal van onder de indruk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten