vrijdag 25 februari 2011

masaru vs. mary



Omdat we morgen een gesprek hebben over onze hypotheek, leek het me niet onverstandig om vast alle administratie die mogelijk nodig is bij zo'n gesprek klaar te leggen. Ik moet vanavond en vannacht werken, als ik dan morgen thuis kom hoeven we alleen dat stapeltje te pakken en te vertrekken. Toen dacht ik de lade waar alle losse papieren inzitten ook maar meteen op te ruimen. En toen de lade daaronder ook maar. Daar zitten Heel Veel dvd's in (het zijn grote laden, lades, hoe heet het) en die kunnen maar vast opgeruimd zijn voor als er (ooit) kijkers komen. Ik had nog zo'n handige verhuisdoos staan, daar konden dan mooi die dvd's in. Alleen bleek er al allerlei spul in die doos te zitten. Dus die ook maar leeggemaakt. Dvd's er in gedaan.
Toen viel me op dat J. en ik toch wel een héél verschillende smaak hebben. Hij houdt van schimmige horror, ik moet daar om lachen of erger me mateloos. Ik heb een zwak voor oude kinderseries (hé hallo Nils Holgersson! En Pippi! En Michiel van de Hazelhoeve!) terwijl J. daar heel moe van wordt. Hij is dol op arthouse/manga/ studio Ghibli films, ik word na een half uurtje gek van het onverstaanbare Japans en de grote ogen. Gelukkig houden we allebei ook van oude filmklassiekers, en van (wat vrienden noemen) rare films. (Nou dacht ik alleen wel...als hij nou van horror houdt, en ik van kinderfilms, wat zegt dat dan over onze relatie? Maar goed, dat is weer een ander verhaal.)

Nu zit ik op de grond in de woonkamer, N. ligt te kletsen in de box. De verhuisdoos zit vol met dvd's en er liggen welgeteld elf (11!) stapels met Heel Belangrijke papieren om me heen. De droger is klaar, dus die moet worden uitgeruimd. Ik moet nog eten en douchen voor ik weg kan. De eettafel ligt vol met schone was en nóg meer papieren, en ik heb al drie afleveringen van Shaun het Schaap op dvd gezien. Misschien moet ik maar gewoon al die papieren terug in de la gooien, de was even snel opvouwen en dan snel onder de douche. En dan trots constateren dat ik wel alle dvd's heb opgeruimd vandaag. Ben benieuwd hoe het gesprek loopt morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten