zaterdag 12 februari 2011

tipsy


wat een rare dag is het vandaag. Vanmorgen naar Hilversum (later meer) met man en kind in de auto. Dat was overigens wel na een nacht waarin N. elk uur gezellig ging liggen zingen, waardoor ik zes keer uit bed moest om hem een speen in zijn mond te stoppen en hem in slaap moest aaien, en dus niet heel erg uitgerust was. Eenmaal weer thuis was hij zo uit zijn ritme dat hij de hele middag hangerig en huilerig was. J. was ook moe, dus die viel op de bank in slaap. En het internet en de vaste telefoon deden het niet, omdat UPC een storing had. Mijn iPhone deed het ook niet, die maakt gebruik van het thuisnetwerk omdat het bereik hier in de polder beroerd is.

Nu is het kwart voor negen, J. is voor het eerst in lange tijd een avondje naar vrienden. N. ligt in zijn bedje en slaapt. Ik zit op de bank, ik had me verheugd op een rustig avondje met een fijn boek, iets leuks op tv en misschien een lange douche en dan met een zachte warme pyjama aan de baas zijn over de afstandsbediening. Er is iets lekkers in huis, poezen erbij, ik zág het voor me.

Ik zit nu dus met rode konen (niet toegekomen aan avondeten, koffie blijkt op, dan maar vast een glaasje wijn) op de bank. Ik heb maanden niet gedronken, en nu valt dat ene wijntje vrij zwaar. Datgene wat ik op tv wil zien blijkt pas om kwart voor één te komen. De poezen liggen liever op ons bed dan bij mij op de bank. Mijn boek is al uit en ik ben te duf om nog te gaan douchen. Ik moet even niet denken aan toastjes met franse kaas, ik denk dat ik maar naar bed ga. Zucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten