woensdag 2 maart 2011

theedoeken, stinkkaas en hoe het toch nog goed kwam

Kwam ik vanmorgen met stekende hoofdpijn thuis, is het inmiddels nog aardig opgeknapt. Toch wel lekker gewerkt (in mijn eentje), een fijn telefoongesprek gehad, en een lieve mevrouw met een schattig kleindochtertje tegengekomen bij de bushalte. En eenmaal thuis trof ik eindelijk deze aan:



Ze hingen niet zo mooi aan de lijn hoor, ze zaten nog in de verpakking. Ze komen van hier en ik vind ze leuk. Eigenlijk wilde ik de kussens ervan, maar die vond ik (of eigenlijk J.) toch wel aan de dure kant. En nu heb ik bedacht dat je van theedoeken ook best kussenhoezen kunt maken. Toch? Nou kan ik nog geen zakdoek omzomen en ik ben ook niet in het bezit van een naaimachine, maar mijn moeder wel. Ik geloof dat ze het een vreemd idee vond, maar ze wil me wel helpen. Als ze niet te hevig reageert op de chemo van vandaag, wie weet, maken we ze van het weekeinde al! Misschien dat ik ze ook nog een kleurtje geef, dat zien we nog wel.

Verder zit ik op de bank met naast me een ziek jongetje. Hij heeft nog steeds koorts, maar een goed humeur. Ik heb een holletje voor hem gebouwd met kussens en dekens en knuffels, en af en toe slaapt hij en verder hebben we het best naar ons zin. Ik schrok wel eerlijk gezegd: zijn neus en bovenlip zijn helemaal schraal, en hij is zo bleek als de theedoeken hierboven en zijn neus kan wedijveren met die van Rudolph. En hij ruikt helemaal niet naar zichzelf (lekker, een beetje zoetig), hij ruikt naar volwassen man die al drie dagen zijn tanden niet heeft gepoetst. En net nog een stukje kaas gegeten heeft. Zoiets. Maar dat komt ook wel weer goed, als hij weer beter is. Hoop ik dan toch.

We hebben het best knus zo, de zon schijnt en de zwanen uit de sloot achter ons huis naderen de tuin steeds een beetje dichter. Vanavond eten we lekker en ga ik fijn met J. naar een goeie film kijken. Dan pikken we ook de verkiezingsuitslag nog mee, en doe ik net alsof ik niet hoef te werken vrijdag. Wanneer is ook al weer de Staatsloterij-trekking?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten