zaterdag 26 maart 2011

celebrations - and have a good time



Dat kan je soms net maar even nodig hebben, vier uur verplicht op de bank zitten in een schoon en opgeruimd huis. Na het gehaast daalde een bijna hemelse rust neer, we wisten van gekkigheid niet wat we moesten gaan doen. Radio 4 maar opgezet, J. achter zijn computer, ik met een boek op de bank. N. lag té schattig te zijn in de box en de poezen lagen in de bijkeuken, de koffie stond klaar en het doosje Celebrations stond uitnodigend op tafel.
En dan wachten.
En wachten.

Het is nu een uur (we zijn dus op de helft) en er is één iemand geweest. Een lieve, wat oudere Marokkaanse mevrouw met prachtige nagels en een mooie sjaal om, die mijn kind kusjes ging geven en het huis heel gezellig vond, maar misschien wel wat klein. Het doosje chocola is bijna leeg (er zitten nog wel Maltesers in, die vind ik niet lekker) en J. is maar boodschappen gaan doen. N. slaapt weer en de poezen hebben zich bij mij op de bank gevoegd. Ik hoop stiekem dat er niemand meer komt, dan kan ik lekker nog twee uur hier zitten. Fijn muziekje op, lekker boek erbij... Volgende keer zeg ik tegen J. dat we weer meedoen, maar misschien vergeet ik dat dan wel tegen de makelaar te zeggen. Hebben we lekker weer vier uur verplicht vrij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten