vrijdag 20 mei 2011

lekker vies


J. is er vanavond niet, hij had een late dienst en is nu samen met vriend E. naar een concert. Het was een spontane actie, en dus was ik spontaan de hele dag samen met Linus. Na een bordje asperges met aardappel en ei voor ons allebei (het kind vond het nog lekker ook, en dat terwijl hij een paar weken geleden met moeite alleen potjes koude groente at) en een bad ligt hij nu in bed, en zit ik op de bank.
En ik heb het een uur kunnen uitstellen, maar ik heb het net toch gedaan: een hele zak Bugles leeggegeten met in elk hoorntje een toefje van die enge kaas uit een tube. Het liefst had ik zo'n ouderwetse doos gehad, die hadden mijn ouders vroeger weleens toen Bugles nog niet in een zak te koop waren. En die kaas hoort daar dan bij. Zo halverwege de zak was ik al misselijk, maar ik heb hem toch op.
Zo zijn er meer lekker vieze dingen die ik af en toe graag eet, ik houd bijvoorbeeld erg van de combinatie saucijzenbroodje-met-koude chocomel. Uiteraard niet door elkaar geprakt, maar een hap van zo'n dubieus broodje afgewisseld met een slok koude choco...mmmmm. In de jaren dat ik vegetariër was probeerde ik het wel eens met een kaasbroodje en chocomel, maar dat is toch niet hetzelfde.
Ook heel fijn: gevulde eieren. Ik heb ze al in geen jaren op, maar vroeger aten vriendin S. en ik ze regelmatig. Toen ook geleerd dat eieren écht niet in de magnetron moeten trouwens.
Ik heb een reputatie op het gebied van Lemon Merengue Pie, citroentaart of wat er ook maar enigszins op lijkt, ooit had een vriend speciaal voor mij zo'n taart gekocht. En ik heb hem op ook. Driekwart dan toch.
De lekkerste mayo vind ik die uit zo'n gele tube.
Op mijn werk hebben ze altijd wel een paar zakken Brinky's , die ik eigenlijk echt níet lekker vind, maar waarvan ik gerust een zak leeg eet als ik nachtdienst heb. Maar alleen als er appelsap is, weer om en om, slok appelsap, hap Brinky.
Ik vind bruine boterhammen met appelstroop en hagelslag ook lekker.
Ik kan heel gelukkig worden van een zak bananenschuimpjes.
Tuc met baconsmaak, en dan een dikke laag ananas-roomkaas overheen.
Saroma-pudding (ik geloof dat het tegenwoordig klop-pudding heet...wat een onzin!) en dan vooral de smaak karamel. En dan daaroverheen versgeklopte slagroom.

Raar eigenlijk. Ik heb aardig wat kookboeken staan, kijk graag naar kookprogramma's op televisie en ik vind koken ook echt leuk. Maar soms moet je blijkbaar vies eten eten. Jullie nog rare eetgewoonten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten