dinsdag 31 mei 2011

boze Linus


Mijlpaal: N. deed vandaag voor het eerst iets dat hij echt niet mag. Hij wordt groot!
Na het eten, nog even spelen op het kleed. Hij zette direct koers naar het plankje met cd's waar hij net bij kan. Tot drie keer toe zei ik "Dat mag niet, N.!" en tot drie keer toe tilde ik hem terug naar het kleed. Toen hij de vierde keer giechelend richting cd's tijgerde, zei ik "Niet doen, anders zet mama je nog even in de box!" Het is zeker niet mijn bedoeling om van de box een strafplek te maken, ik hou helemaal niet van straf en de box is juist fijn om rustig te spelen en af en toe een tukje in te doen. Maar hij ging er toch in. En toen...huilen, huilen, huilen. Dikke tranen, hevig snikken. Hij is een beetje verkouden, dus het snot zat overal. Na vijf minuutjes heb ik hem op schoot genomen, maar hij was me toch boos! Draaide zijn hoofdje weg, trappelde met zijn beentjes en bleef maar snikken. Zijn hele koppie was warm en bezweet. Na tien minuten hield hij op. Toen samen naar boven, tandjes gepoetst, pyjamaatje aan. Hij in bed, ik boekje voorlezen. Hij sliep al bij de derde regel. Boos zijn is erg vermoeiend als je nog zo klein bent. Ik heb hem maar een extra dikke kus gegeven. Lief boos jongetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten