dinsdag 10 mei 2011

de kift, of We Gaan Het Anders Doen

vandaag ben ik thuis, de hele dag, samen met N.
J. is aan het werk en gaat daarna door, met mijn broer naar de film. En N. en ik zijn dus lekker thuis. Het is gestopt met regenen, N. ligt in zijn bed een blad te verscheuren, ik heb al gestofzuigd en een was opgehangen. En nou moet ik eigenlijk De Witte Kast gaan schoonmaken.
Op het internet wemelt het van blogs van dames die hun huis fantastisch hebben ingericht, smaakvol, apart en alles zelfbedacht. Ook zijn er die de prachtigste dingen maken, jurkjes, broeken, kindercadeautjes, schilderijen, meubels. Sommigen hebben een moestuin en kweken hele biologische groentenpakketten bij elkaar, anderen koken de sterren van de hemel en bakken en passant ook nog de prachtigste taarten. En dan maken ze er óók nog hele mooie foto's van! Met de juiste belichting, vanuit de goeie hoek.

Ik ben daar best jaloers op. Want ik ben toch regelmatig thuis, heb een vrij makkelijk kind, en ben heus niet héél erg onhandig. Maar ik doe al die dingen niet. Ik kan wel redelijk koken, en stofzuigen gaat ook best, maar de tuin is een rommel, en het huis vaak ook. Ik kan namelijk wél heel goed rommel maken! En J. ook! En N. ook, nu ik er zo over nadenk. Het is er trouwens wel gezellig, maar je moet niet zo maar een kast of lade opentrekken, want dan sta ik niet in voor de gevolgen.

En daar ga ik dus een dikke vette streep onder zetten. Vanaf nu gaan we het anders doen (tenminste...zolang ik het volhoud natuurlijk). Niet meer hele middagen lezen of met blokken spelen, nee, gesopt gaat er worden! En creatief bezig zijn! En ik ga weer proberen kruiden te kweken! En misschien dat ik ooit nog eens leer fotograferen. En zelf rokjes naaien.

Project 1: De Witte Kast dus. Staat in de keuken en is gevuld met van alles. Bijgaand een foto. Hopelijk kan ik snel een nieuwe foto maken, van een smaakvol ingerichte, schone kast.




Tot later, ik ga opruimen. Aan de slag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten