zaterdag 16 maart 2013

Koffie-bespaar-lijstje




OK....misschien een beetje doorgeslagen. Maar ik ben zo iemand die het fijn vindt om dingen af te strepen. Om het in H.appinez-taal te zeggen: ik visualiseer mijn doelen graag. Eerder op de avond heb ik een enorme stapel tijdschriften (waaronder dus die Happinez) doorgebladerd om eventuele leuke/mooie/belangrijke dingen er uit te halen voor ik ze weg doe. In de stapel vond ik eigenlijk niks, behalve de advertentie van George Clooney-koffie. De tijdschriften gaan morgen naar een vriendin en als zij ze niet hoeft, dan naar de Kringloop. Het was achteraf gezien dus goed om de abonnementen op te zeggen. En ik heb nu dus een afstreeplijstje voor de koffie....! Het eerste bakkie van de dag wordt nu geen koffie maar thee, en een kruisje op het lijstje. Aan het einde van de lijst heb ik bijna een tientje bespaard. En daar word ik nu even blij van. Kneuterig hè?

7 opmerkingen:

  1. Haha, zo grappig dit :D Wij hebben zo'n ingebouwde senseo die wel lekkere koffie zet... gewoon filterkoffie erin, koffie met een schuimlaagje erop eruit... vond het alleen niet te zuipen toen ik zwanger was. Maar nu weer wel.

    Neem zo nu en dan een proefabonnement op trouw, vk of fd. Heerlijk! Maar meestal zit ik gewoon op twitter 's ochtends. Je hebt zo je rituelen. Koffiedrinken tot je klotst en lekker nieuws lezen. Echt een van mijn favoriete momenten van de week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je voor mij dus ook! En nu heb ik van mijn vader heel lief een nieuw abonnement op de krant gekregen, voor een zaterdagabonnement. Krijg ik er nog een tablet bij ook. Zit me te bedenken of ik die zal gebruiken (heb dus al een iPhone en een laptop) of zal verkopen...! Maar voorlopig lees ik dus op zaterdag lekker de krant met een bak koffie. Maarre....Senseo? Echt?

      Verwijderen
    2. Nee, niet senseo het is gewoon filterkoffie met een laagje schuim :D Maar het ziet eruit als senseo. Zeker als het in een te klein kopje zit.

      Wat een leuk cadeautje van je papa!

      Trouwes, leuke post of je er een ondersteek en catheter bij wil ;)
      http://www.mrmoneymustache.com/2012/09/18/is-it-convenient-would-i-enjoy-it-wrong-question/

      Verwijderen
    3. haha...en bedankt! Ik heb het aan J. laten lezen, die is nu ook om geloof ik...heb al drie keer de opmerking gehad of ik er een katheter bij wil! maar hij gaat ook Mr.MM lezen, en Hypotheekvrij! dus wie weet

      Maar ik denk dat ik het ding maar verkoop. En de krant als kleine zonde zie ofzo

      Verwijderen
  2. Heerlijk, dat doelen visualiseren :-) Ik heb een afstreeplijst met weeknummers tot de zomervakantie! Heerlijk om te zien dat ik al een stuk over de helft ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja lekker hè! oeh...ik wou maar dat het al zomer was

      Verwijderen
  3. Ow koffie. Veel, vooral in de ochtend. En zo'n sjieke cup-koffie-automaat zou ik ook wel willen, eigenlijk. Ben alleen bang dat het met mijn consumptie tot een faillisement leidt hier:) Dus toch maar niet, voorlopig. Hier dus een filterapparaat in gebruik. DE senseo sneuvelde lang geleden en de kopjes waren te klein in mijn ogen.

    Voor mijn gezondheid moet ik minderen en mag maximaal 4 mokken per dag. Het valt me zwaar en niet zelden heb ik de max bereikt om 11 uur en dan is de dag nog lang en de thee nog steeds iets waar ik niet helemaal warm voor kan lopen.

    Maarre: afstrepen? IN welk nummer van de happinez stond dat? Ik heb een aantal oude nummers via de site gekocht onlangs (ik betaalde 3 euro per stuk voor nummers van 2012 en ouder, goedkoper dan een abo of los. Ik ben dol op tijdschriften, maar probeer er zo min mogelijk voor te betalen altijd:):) Misschien een goede tip voor nog een bespaar-lijstje?

    BeantwoordenVerwijderen