zondag 4 september 2011

Haags Gemeentemuseum

Vanmiddag gingen kleine Puck en ik onverwacht naar Den Haag. Vrienden R. & K. kwamen op het idee, en wij gingen gezellig mee. J. bleef alleen thuis, die heeft vakantie en was zo moe dat hij de rest van de dag slapend op de bank heeft doorgebracht.

Het was een fijne middag, al bleek dat de huidige exposities van het Gemeentemuseum niet helemaal mijn smaak zijn. Marthe Wéry maakt kunst die ik niet begrijp. En de doeken van Markus Lupertz vond ik wel knap, maar ze raakten me niet. Het gebouw (van Berlage) is prachtig. De stijlkamers en de wonderkamers zijn erg leuk, maar het allerleukste vonden we de Doe-Het-Zelf-Mondriaan. K. leefde zich uit!
Eenmaal thuis was kleine Puck héél moe en moest hij even hard huilen om alle indrukken. Nu slaapt hij als een roosje. Volgende keer naar het Museon? Of naar Boijmans? Eigenlijk wil ik ook wel naar Singer Laren, en naar het Wereldmuseum, en naar Naturalis, en....

Vanuit een van de gangen

De Mondriaan van K.

En ik zat er bij en keek er naar

Mooie vloeren ook...de foto van het parket is mislukt helaas.

Untitled - Marthe Wéry

Markus Lüpertz - Tents - Early Dithyrambs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten