zaterdag 10 september 2011

gouden randje

Hoe gelukkig kan je je soms voelen? Nou, heel gelukkig dus.
Vandaag was zo'n dag met een gouden randje, terwijl er helemaal geen wereldschokkende dingen zijn gebeurd. Gewoon, zo maar een hele fijne dag.
Vanmorgen werd ik wakker na een ontspannen nachtdienst, en reed ik om half tien door het zachte zonlicht naar huis. Man en kind waren samen met de blokken aan het spelen. Kleine Puck heeft een ernstig gevalletje PoePoog, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ging door naar de kapper



en kan gelukkig zeggen dat mijn haar weer goed zit. Daarna snel door naar de winkel voor een cadeautje voor oma en één voor vriendin M. Ze kregen allebei een pakketje van hier,
ik hoop dat ze er blij mee zijn. Toen snel naar huis, en wat vond ik:

Oeh! Leuke post! Van Octavie! Daar werd ik heel erg blij van. Het is haar Groot Limburgs Lekkers Kookboek. Er staan allemaal heul lekkere dingen in en bovenal een recept voor wafels! Ik heb pas een wafelijzer gekocht (had ik al gezegd dat ik van Marktplaats hou?), maar kon nergens het ultieme recept vinden. Nu deze dus proberen.

Na een uurtje of wat alle drie gewassen en aangekleed, en op naar de verjaardag van M.
Na een enorm stuk cheesecake en veel gezelligs, door naar het restaurantje waar de oma van J. haar negenentachtigste (!) verjaardag vierde. Kleine Puck bij oma op schoot, ik kletste bij met een tante die ook Wordfeud speelt op haar iPhone en nog meer gezelligs. En toen liet ik J. achter met een hoop lekkers, en reden N. en ik naar huis. Weer mooie zon, weer fijn. Eenmaal thuis bleek de clematis, die de plaatsing van de schutting niet leek te hebben overleefd, hevig in bloei te staan. En was de hortensia gisteren ook al zo blauw?



Nu ligt kleine Puck in bed, na een papfles en een paracetamol. Het stortregent en het onweert, maar hij slaapt er door heen, veilig in zijn bedje. Vanaf deze kant zie je helemaal niet dat zijn andere oog dichtgeplakt zit met groene prut hè?




Ik zit op de bank met thee en


een cadeautje van J. En nu wacht ik tot hij thuiskomt. Mijn moeder voelt zich goed, mijn vader daardoor ook. Mijn werk gaat lekker en vanaf maandag heb ik drie weken vakantie. De computer-annex-rommelkamer is voor een derde af en daar zijn we blij mee.

Hoe gelukkig kan je zijn? Nou, soms heel erg dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten