zondag 13 mei 2012

Zegeltjeswijsheid





Door een rare afwijking krijg ik mijn foto's niet normaal geplaatst...hoop het zo snel mogelijk op te lossen. Maar misschien past het wel een beetje bij mijn vraag van vandaag.

Het zit namelijk zo: ik spaar zegeltjes. Die van de AH. Ik koop er niets speciaals voor, het gaat dus ook niet zo snel, maar ik vind het toch wel fijn dat ik € 49,- inlever en er € 52,- voor terugkrijg. Dat is meer rente dan op mijn spaarekening!
Maar die zegeltjes, daar is iets mee. Om de tien zegeltjes zit een blauw kartelrandje (dat is handig, weet de caissière wanneer ze er tien heeft geteld) en daar in het midden (na vijf dus) een cijfercode. Ik scheur de zegeltjes af om de vijf, maar alleen op zo'n randje of die cijfertjes. Ik heb dus altijd mooie stripjes van vijf zegels. Die moeten dan ook netjes in dat boekje, altijd keurig geplakt met een H.ema-lijmstift, en altijd recht en niet ondersteboven. Ik heb wel eens een strip er tussenuit gepulkt omdat die ondersteboven ingeplakt was.
De zegeltjes die ik dan overhou, die plak ik achterin. Maar dan scheur ik ze niet weer doormidden, ik plak ze zoals ze zijn. Dus soms een regeltje van vier, soms van twee. Die kan ik dan weer aanvullen met een losse zegel.
Nu de vraag. Zou ik wel helemaal goed zijn? En zijn er ook andere mensen die zo spastisch doen met hun zegeltjes?

Anyway. Fijne moederdag!

7 opmerkingen:

  1. Hahahaha geweldig! Ik spaar dan wel geen zegels maar hang mijn was behoorlijk geordend op, valt dat er ook onder ?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o...dat doe ik óók! Als J. het niet naar mijn zin heeft opgehangen (lees: alle shirtjes van N. op een hangertje, alles zo glad mogelijk, en soort bij soort. En natúúrlijk twee dezelfde sokken bij elkaar...) dan doe ik het overnieuw. Wat zou dat nou zijn? En heb jij er erg last van....? ;-)

      Verwijderen
  2. Niks mis met een beetje structopatie toch? ;-)
    Ik ben ook zo'n precieze plakker.
    En wasvouwer.
    Vaatwasserinruimer.
    ...
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als onze vaatwasser het nog deed (is er een aantal maanden geleden mee gestopt), dan deed ik dat óók! En was vouwen...hoe doe jij de hoeslakens?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alle lipjes en labels van handdoeken rechtsboven.
    Hoeslakens in principe ook maar het liefst verschoon ik op dezelfde dag zodat ik al die meters katoen niet hoef te vouwen. Ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha geweldig!! Ik ben niet zo heel erg, ook al scheur ik wel meestal bij het blauwe randje of code door. En allemaal rechtop, dat moet ook :-) maar ik plak ze wel gewoon achter elkaar, dus niet achterin het boekje de paar die nog over zijn. Je brengt me trouwens wel op een idee.... dat zou ik wel kunnen gaan doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o jee...gelukkig zijn er meer zo dus. Alleen hoop ik niet dat ik je nu aangestoken heb met de rare losse zegeltjes...!

      Verwijderen