vrijdag 26 augustus 2011

Wij houden eigenlijk niet van auto's


Deze week stond het hier in het teken van auto's. En een hardnekkig buikgriep-virus, maar daar hebben we het nu niet over.
J. is gek op alles wat computer is, én op mooie films, en had opeens bedacht dat we eigenlijk alle Pixar films moeten hebben. Pixar rocks namelijk. En omdat ik dan weer gek ben op koopjes jagen, hadden we binnen twee weken vier films gescoord. Maandag kregen we Cars in de bus, en J. keek in eerste instantie een beetje bezorgd. Hij dacht eigenlijk dat we Cars niet leuk zouden vinden, dat het een commerciële kinderfilm was die óók nog over auto's ging. J. heeft het niet zo erg met auto's. De afgelopen zeven jaar reed hij achtereenvolgens in een Chrysler busje, een Lancia Dedra, een Renault Clio en een Skoda Fabia. Ik bedoel maar, het maakt hem niet zo uit. Als het maar rijdt.
Maar we keken naar Cars, en nu zijn we fan. We gaan nog niet zo ver dat we binnenkort een Cars-dekbedovertrek gaan kopen, maar wat is 'ie leuk.

En toen mocht ik woensdag zomaar ineens een proefrit gaan maken in een Suzuki Alto. Met airco (You have to close de raampje even dicht). Het is namelijk toch wel onhandig om hier in de polder te wonen met een kleine Puck, heimwee te hebben en geen auto. Dat vonden mijn ouders ook. En dankzij een héél lief gebaar van hen mag ik over drie weken mijn nieuwe auto ophalen!

En sinds ik mijn rijbewijs heb, kijk ik naar Top Gear. Vroeger keek ik daar nooit naar, ik dacht het een soort Studio Sport was met alleen auto's, maar sinds ik bij vrienden een keer verplicht mee moest kijken ben ik hooked. En J. stiekem ook. Het allerliefste zou ik een keer meedoen, dat ik een rondje mag rijden op hun circuit. Aan de australische versie kan ik niet wennen, maar over twintig minuten komt de echte op tv. Dus wij zitten er hier al klaar voor, met een drankje onder handbereik en de popcorn klaar in een schaal.
En wij houden niet eens van auto's! Toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten