zondag 22 april 2012

Geldzaken

Het moest er nu echt een keer van komen. De afgelopen maanden heb ik al heel wat dozen naar de Kringloopwinkel gebracht, deed ik wat bewuster boodschappen, ging ik nóg zuiniger rijden en heb ik overal en nergens geld vandaan geplukt. Dankzij een tip van haar kocht ik een klein pensioen af, ik deed mee aan een telvisiequiz en won wat, en alle verzekeringen en abonnementen werden eens goed bekeken. Maar we zijn er zeker nog niet. Mijn nieuwe auto is bijna afbetaald, ik heb nog altijd een studieschuld en de hypotheeklasten mogen van mij ook wel wat lager (vorig jaar wel extra afgelost!). Dus vandaag ben ik maar eens achter de laptop gaan zitten, aan tafel, niet op de bank met het ding op schoot. En ik ben de financiën maar eens in kaart aan het brengen. Oef! Wat een hoop geld voor boodschappen! En rookt J. echt zo veel? Enne, koop ik echt elke keer iets bij de Kringloop als ik er iets heen breng? En als ik nou alleen voor luiers ga, wat zijn dan die andere dingen die ik kennelijk bij de drogist koop?

Plannen voor nu: weer elke week een weekmenu, aan de hand van de aanbiedingen, de voorraad en de seizoenen. En een vast budget voor de boodschappen. En misschien soms maar voor 'gewoon' kiezen in plaats van bio, al gaat het me aan het hart (op een tros bananen scheelde het vorige week € 2,-).
En allebei maar zakgeld, daar moet J. dan van roken en ik mijn Kringloopaankopen mee financieren. Als het op is, is het op.

Ik voelde me al heel trots, volgende week gaan we naar een kinderverjaardag en ik had aangeboden dat ik voor nog twee vrienden en onszelf de cadeautjes zou kopen. Het kindje in kwestie (of eigenlijk haar moeder) wilde graag muziekinstrumenten, en een boek. Ik kocht het boek via bol.com met een tegoedbon die ik bij elkaar spaarde via onderzoeken van tns-nipo en kocht een compleet nieuwe set instrumentjes via Marktplaats voor een tientje minder dan de nieuwprijs. Kind (hopelijk) gelukkig en ik ook!

En nu maar kijken of het lukt. Ik zit inmiddels al zo'n twee uur achter de laptop en moet heel maart nog invoeren. Ik overweeg ook om de meterstanden enzo bij te gaan houden, of sla ik nou door? Zucht. Wiens idee was het eigenlijk om met een kampeerbus op vakantie te gaan dit jaar?! O van mij? O. Nou. Ik zeg al niets meer. Gelukkig is het allemaal al betaald, en komt volgende maand het vakantiegeld. Allemachtig, dit wordt onze duurste vakantie óóit.
But I'm going back in....wish me luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten