zaterdag 6 augustus 2011

ik hartje de kringloopwinkel

Komende dinsdag is onze kleine Puck jarig. Een jaar geleden ging ik morgen met een veel te hoge bloeddruk naar het ziekenhuis, waar hij drie dagen later met een keizersnede geboren werd. En nu is hij al weer zo groot, hij kruipt en klimt en staat en brabbelt... wat is het snel gegaan.

En als je jarig bent, dan krijg je cadeautjes. Tenminste, meestal wel. J. en ik wisten alleen echt niet wat we voor het manneke moesten kopen. Hij heeft bergen speelgoed gekregen in de kraamweek, maar speelt het allerliefst met zijn Duplo en zijn raceauto. Verder wordt hij erg gelukkig van tassen leegmaken en weer inpakken. Dus eigenlijk dachten we hem maar een tas te geven, met heel veel vakken en veel losse spullen er in. Ook afstandsbedieningen vindt hij fijn. Dus misschien dat ik de oude van de dvd-speler maar inpak voor hem. Of een flinke bijdrage geef voor op zijn spaarrekening. Of een donatie aan Unicef. Of nieuwe kleertjes. Maar daar heeft hij ook al zo veel van.
Dus. En. Toen.
Ging ik vandaag met zijn oma op stap. Opa paste even op, mijn moeder en ik togen naar de Kringloopwinkel. Eigenlijk was het de bedoeling dat we alleen maar drie dozen kwamen afgeven, maar ik moet dan toch altijd even uitgebreid zoeken. Binnen tien seconden spotten we dit:


Een houten speelhuis! Op wielen! Met een spiegeltje en een blokkenstoof-zijkant en knopjes en draaidingen en alles! Het was gloednieuw, de blokken zaten nog dichtgeseald in een plastic zakje binnenin. Hij moest tien euro kosten. Hoera!

Nu krijgt mijn jarige Job dinsdag én een bijdrage voor zijn spaarekening, én gaat er geld naar Unicef, én krijgt hij een mooi cadeau. En taartjes, en slingers. Lang zal hij leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten