dinsdag 16 augustus 2011

één jarig beertje

Vorige week werd kleine Puck één. Hij is voor zijn vader en mij het liefste wat we hebben, en met zijn drieën kunnen we de wereld aan. Alleen vandaag even niet.
J. is gewoon aan het werk. De afgelopen weken gingen N. en ik dan mee, en reden we samen met de auto terug. Dan heb ik de hele dag de beschikking over de auto, en kunnen we gaan en staan waar we willen. Aan het einde van de werkdag halen we samen J. weer op, en hebben we een half uurtje in de auto om te kletsen voordat we thuis weer aan de slag gaan met avondeten en badrituelen en zo.
Vanmorgen was J. echter zo lief om N. en mij te laten slapen. Helaas zat in de auto de kinderwagen. Dus N. en ik waren vandaag veroordeeld tot binnen zitten. Het was prachtig weer, we hadden energie genoeg, maar helaas! Ik zag het vandaag met de draagzak niet zo zitten en het fietsstoeltje zit nog steeds niet goed vast. Onze tuin is bepaald niet kindvriendelijk (lees grindtegels en heel veel onkruid), en op het grasveldje achter het huis lagen hondendrollen en oud afgemaaid gras. Maar goed, ik had de buitendeur open met de hor ervoor, dus we hadden toch wel frisse lucht.

N. is wat hangerig de laatste dagen, hij wil veel op schoot maar dan meteen overal waar hij vanaf zijn hogere positie bij kan, aanzitten. Dus de knoopjes van mijn shirt, de afstandsbediening van de tv, de laptop, de staart van de poes, de kussens, mijn haar. En hij wil veel drinken, om dan na twee slokken de beker op de grond te gooien. Die dan dus lekt. En hij kan staan, maar nog niet zo goed lopen. Hij valt steeds om en schrikt daar iedere keer weer van.
We hebben de televisie aangehad, met de blokken gespeeld, op de laptop naar leuke filmpjes op YouTube gekeken. Ik heb geprobeerd een boekje voor te lezen, maar dat wilde hij niet. De nieuwe Vara-gids en de Maarten! zijn helaas al een beetje verscheurd. De vloer is bezaaid met speelkleed, blokken, stukjes papier, trainrails, een beker en doekjes. Ik heb vandaag al vijf keer gedweild. De poezen zitten hyper op de overloop. En N.? Die slaapt. Zomaar ineens. Als zijn vader terug is, ga ik gauw wat boodschappen doen. Met héél hard de autoradio aan. Maar nu blijf ik nog even stil, anders wordt hij wakker. Sssssssttt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten