vrijdag 17 augustus 2012

Droom

Potverdrie, hadden we deze week toch bijna een enorme prijs gewonnen! We spelen al jaren mee met de Staats.loterij. We winnen weleens wat, niet zo vaak en veel, maar toch. En nu hadden we deze keer alle cijfers goed. En ze stonden ook allemaal op de goeie plek. Behalve de 0 en de 2, die stonden omgedraaid.
Ik kreeg het er gewoon een beetje benauwd van, stel je nou toch voor dat je ineens iets van dertien miljoen wint! Later zag ik pas dat we de bijbehorende letters ook niet goed hadden, dus op zijn hoogst hadden we een ton gehad, maar daar had ik heus ook geen nee tegen gezegd!

Ooooh....we bleven even hangen in de dromen. Het huis afbetaald, het laatste restje studieschuld ook weg. En dan familie en lieve vrienden wat helpen, allebei stoppen met werken, misschien tóch verhuizen ....! En dan de dagen vullen met zorgen voor het huis (uiteraard met hulp van tuinman en poets-iemand), lekker koken, misschien een moestuin, hele dagen buiten zijn als het weer het toe laat. J. zou weer kunnen gaan studeren, ik ging weer vrijwilligerswerk doen. Alle tijd voor Kleine Puck en Nog Kleinere Puck, op je gemak boodschappen kunnen doen. Misschien nog een keer naar Zweden (daar vond J. het zo fijn), en naar Ierland (daar gingen we op huwelijksreis). Kinderen alleen maar voor het plezier naar KDV of peuterspeelzaal, niet omdat het moet vanwege het werk. Lekker samen alle weekeinden vrij.

Zucht. Helaas. Vandaag moet ik de slaapdienst in, en is N. dus sinds één uur op het KDV. Hij gaat samen met J. vanavond barbecueën bij vrienden. En vanmorgen moesten we ons haasten om boodschappen te doen, het glas in de glasbak te gooien, plastic weg te brengen (wordt hier apart ingezameld) en naar opa te gaan. We aten een broodje in de auto, en tegen de tijd dat ik hem naar het KDV bracht sliep hij. Hij werd wakker toen ik wegging. Natuurlijk moest hij huilen, maar ik weet wel dat het snel over is.
Morgen zijn we lekker alle drie vrij, de man-van-de-badkamer komt en ik bak nu een cake. Met zelf geplukte bramen en zelf gekochte blauwe bessen. En dat ik zondag ook weer moet werken is helemaal niet erg, dan ben ik komende week weer wat meer vrij. Tussendoor doe ik de was, de afwas, de vloer, de slaapkamer en duik ik zo alsnog onder de douche. Ik moet om vier uur beginnen.

Wat zouden jullie doen met héél veel geld? En leef je nu je dromen al, of heb je er nog veel?




6 opmerkingen:

  1. Met heel veel geld................eerst m'n hypotheek aflossen. Eens lekker op vakantie gaan (Denemarken). Een deel voor een goed doel en de rest op de spaarrekening om in de toekomst vaker leuke dingen te doen.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tja, een goed doel...we zijn donateur van verschillende doelen, ik heb al geprobeerd te bedenken aan welke we dan véél zouden geven...moeilijk hoor!
      En natuurlijk ook hier de spaarrekening: het hoeft tenslotte niet allemaal meteen op

      Verwijderen
  2. Slaapdienst, dat klinkt vast relaxter dan het is. Bedenken wat we met veel geld zouden doen lukt altijd wel. En dan *poef* terug in de realiteit van
    BIJ 10 EURO GEFELICITEERD MET UW PRIJS - STAATSLOTERIJ NEDERLAND op je bankafschrift. Als je al geluk hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou, als ik geluk heb kan ik om twaalf uur slapen, tot morgen zeven uur. Aleen is het natuurlijk wel een gewone acht-urige werkdag, van vier tot twaalf. En als je er dan al een dag op hebt zitten....
      Ja, dat tientje hadden we dus! Want het eindcijfer hadden we goed hè...en toch kan ik me er niet toe zetten om er mee te stoppen. Ergens is het toch wel spannend elke maand.

      Verwijderen
  3. Ha ha, oh wat erg, zooooo dichtbij de hoofdprijs..... Ik droom er ook wel eens van: genoeg geld om te verhuizen, daar zou ik heel blij van worden. :-) Aan de andere kant, count your blessings, en dat doe ik. Ik ken genoeg mensen met veel/meer geld, en ik zou met geen van allen willen ruilen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je hebt helemaal gelijk hoor, en zegeningen genoeg waar we heel dankbaar voor zijn. Maar soms....ooooh! Dan zou ik heel goed weten wat te doen met veel geld!

      Verwijderen