donderdag 26 juli 2012

Principe kwesties

Soms vind ik het erg moeilijk om een mens met principes te zijn. Hebben anderen dat ook? Toen ik vanmorgen vanuit mijn werk kwam ging ik nog even langs de kringloop, en daarna nog wat boodschappen doen. Ik vond een gloednieuw exemplaar van dit boek


voor één euro vijftig. Het is het lievelingsjeugdboek van vriendin M., en ik wilde er zelf ook wel een.  Maar ik kan het natuurlijk ook op Marktplaats zetten voor vijf euro.  Als ik het dan verkoop is dat een goeie winst! Maar dan voel ik me gewoonweg schuldig naar de kringloopwinkel.
In de supermarkt waren ze net bezig met afbakken van eierkoeken. Het rook er heerlijk en ik kreeg enorm trek. Maar ik wist ook dat ik genoeg eten in huis had, dat ik zo kleine Puck ging ophalen en dan thuis een boterhammetje zou eten. Na twintig minuten dwalen door de winkel had ik een pot soep
(deze:)
voor vier euro.... een reep Tony Chocolonely voor bijna drie, een biologische komkommer voor één euro vijftig (gewone waren twee voor één euro...), één bio banaan en het allerergste...een flésje water. Had ik toch wat te snoepen en ik had zo'n dorst, en ik wil eigenlijk geen frisdrank meer drinken sinds ik gelezen heb wat daar allemaal inzit. Toen nog even naar de natuurwinkel voor een tube tandpasta


en toen zag ik dat er tegenwoordig ook gezichts-reinigings-tonic van Weleda is. En dat had ik natuurlijk meteen enorm nodig, dus daar ging weer negen euro.In een half uur twintig euro stukgeslagen terwijl ik alleen voor een tube tandpasta ging. Daar moet ik héél wat boekjes op MP voor verkopen.

Toen ik Puckie opgehaald had viel hij bijna meteen in de auto in slaap. Eenmaal thuis werd hij even wakker, en was toen al wat tegendraads. Tijdens het avondeten werd het helemaal feest..."Nee-nee-nee! Die! Díé!" De helft van zijn eten belandde op de grond, en hoewel hij al tijden met een vork of lepel kan eten, ging het beetje dat hij at, met zijn handjes naar binnen. Hij wilde niet douchen, wilde niet slapen. Wilde alles wat ik of J. aan het doen waren: boekje lezen (hij dus afpakken), opruimen (hij alles weer teruggooien), vaatwasser inruimen (met speelgoed, met een blokje als vaatwastablet).... Pffff. Ik ben over het algemeen rustig en duidelijk, en consequent. Helaas. Vandaag kreeg N. een grote mond van me, en aan de andere kant vond ik het goed dat hij tot acht uur opbleef in plaats van om zeven uur naar bed te gaan, om even geen gezeur te hebben. Hoe principieel.

En dan hebben we nog de discussie over wasbare of wegwerpluiers voor het nieuwe puckje, meteen één ochtend naar het kdv of zo lang mogelijk thuis (ik kies het laatste), wat nieuwe spullen voor het kamertje of gewoon alles van Grote kleine Puck gebruiken, de droger laten repareren of gewoon alles buiten of binnen laten drogen, óók in de herfst en de winter, nog een weekeinde naar de ouders van J. op hun vakantie-adres in Duitsland omdat zij dat zo leuk vinden of thuis blijven en geld uitsparen, een dure verjaardagstaart voor N. of zelf iets bakken, enzovoort enzovoort. Doodmoe word ik er soms van, die principes. Jullie ook?

4 opmerkingen:

  1. Oh die van ons worden ook altijd zo vrolijk wakker na zo'n slaapje!

    Luiers daar ben ik nog niet uit, denk dat ik ze wat later gebruik, dat kleine maatje daar zijn ze misschien wel erg snel uit. Ben vergeten aan mijn ma te vragen hoe het zat met die luiers.

    Principes zijn lastig he. Succes ermee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ben benieuwd wat je moeder te vertellen heeft. En die principes... nou ja, ik ga maar dapper door!

      Verwijderen
  2. Ja lekker slaaf zijn van je eigen principes, ik herken het gevoel helemaal.
    Ik heb trouwens 1x bij de kringloop een Art-broek gekocht die me helemaal niet paste, en die voor het dubbele verkocht via Marktplaats. Foei. Maar goed, meestal is het andersom: doe ik weer een kledingmiskoop via Marktplaats waar een kringloopwinkel dan weer heel gelukkig mee is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o ja, dat is natuurlijk wel zo...ik heb in de loop van de tijd al zó veel naar de Kringloop gebracht (je ziet er alleen niets van hier), dat het eigenlijk niet zo heul erg is om af en toe wat winst te maken misschien. Bedankt voor dit staaltje inzicht!

      Verwijderen