maandag 9 juli 2012

Home Sweet Home 41 - Bathroom Revisited

Pfff...J. en ik moeten even bijkomen hoor. De meneer die mogelijk onze badkamer komt renoveren, of zeg maar verbouwen, is net weg. Allemachtig, wat een spraakwaterval! Het ging over easy drains en inbouwspotjes met een trafo, over kolommen met nisjes er in en tegels van 60-60. En over kimband en afwatering en glazen deuren met een hoek van 35 graden. Dus.
J. en ik knikten begrijpend, humden af en toe eens instemmend en begrepen er achteraf kennelijk allebei niks van. De meneer heeft het allemaal nog een keer uitgelegd, en toen begrepen we het een beetje. Denk ik.

Toen kwam de offerte. Op een kladblok met koffievlekken en met een timmermanspotlood werd er, met de wastafel als ondergrondje, binnen vijf minuten een hele rekensom  neergepend. Tegeltje zus, wastafeltje zo, douchewandje, radiatortje....uurloon....nou....hij zou ons een beetje matsen en als wij nou het sloopwerk deden...nou... en toen volgde er een bedrag dat niet eens tegenviel.
Hoger dan J. had gedacht, maar lager dan mijn maximumbedrag.

En nou komt er donderdag nóg een meneer. En die komt óók een offerte maken. En die gaat dan waarschijnlijk ook weer praten over siliconenkit en gladde vloerafwerking en soft-close sluitingen en afzuigsystemen die op het lichtnet moeten. Stiekem ben ik blij dat ik aan het werk ben als hij komt, dan moet J. met hem praten. En die vind dat juist heel vervelend.
Zou je nou niet gewoon een beetje kunnen tekenen wat je wil, met een paar plaatjes van het internet erbij en dat de vakman dat gewoon maakt? En dat wij dan gewoon netjes betalen en tijdens het werken koffie schenken en we tien jaar garantie hebben? Zal wel niet hè? Ik heb al aardig wat gegoogled, dus ik weet inmiddels wat kimband is en een soft-close sluiting. En we weten ook wel wat we mooi vinden, maar dat komt niet helemaal overeen met wat de meneer vindt. Hij zou antraciet-kleurige vloertegels nemen, wij willen liever iets lichters. Ik wil graag witte voegen, hij adviseert zilvergrijs. Zucht.

Zijn er meer mensen die zich hevig geïntimideerd voelen door echte vaklui?


Home Sweet Home is een initiatief van Barbaramama. Hier kun je er meer over lezen, en bij anderen meekijken.


Plaatje van Brideshead Revisited. Gewoon omdat het kan. En ik veel blijer wordt van kijken naar Jeremy Irons dan van nadenken over easy drains.

4 opmerkingen:

  1. Ooh, als dat maar goedkomt :D Jaah mevrouwtje, dat zullen eens even piekfijn voor u in orde maken. Dit idee: http://www.youtube.com/watch?v=m1z1s5dj46U

    Wij hadden een heel fijne klusjesman. Deed zijn werk perfect, had goede ideeën, zei duidelijk wat ie deed of niet deed, was niet duur en er was ook nog normaal mee te praten. Maar volgens mij heb ik zijn gegevens al een keer hier neergezet, haha.

    Och ja als ie zijn werk maar doet en niet gaat lopen zeuren over meerwerk terwijl ie dacht alles gezien te hebben in drie minuten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wahaa...nee zo erg als Picobello BV was 'tie niet! Het was echt wel een aardige vent, en hij had ook al mooie dingen gemaakt (had ik wel ff gecheckt natuurlijk), alleen zijn wij gewoon niet zo erg goed met klusmannen. Die klusjesman van jou, dat was toch een Hagenees? En denk jij dat die helemaal hier komt klussen? Anyway, we wachten nog even donderdag af...

      Verwijderen
  2. Hihihihi als hij net zo werkt als dat hij praat is de klus snel klaar! ;))

    Ik heb wel een kleine tip/waarschuwing..

    Veel klusjesmannen die badkamers doen proberen onder het kitten uit te komen door te zeggen dat kitten "makkelijk zelf te doen is" en dus goedkoper als zij het niet hoeven te doen. Maarrrrrr......als je badkamer dan later ergens gaat lekken krijg je natuuuuuurlijk te horen dat je dat aan jezelf te danken hebt omdat je niet goed gekit hebt. Slim truukje......

    Anyway, succes!

    Home sweet home X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeh, bedankt voor de tip! Maar kitten kunnen we allebei echt niet, dus dat laten we echt door hem doen hoor.

      Verwijderen