donderdag 29 december 2011

keukenprinses


En toen vond ik mezelf vanmiddag opeens terug in de supermarkt. Ik zou eigenlijk de hele dag werken, maar met drie collega's waar eigenlijk maar plek is voor één vond ik het wat druk, en zag ik mijn kans: ik ging naar huis! Maar eerst boodschappen doen kennelijk. En weet u, zo net na de kerst ligt de supermarkt vol met afgeprijsde luxe-artikelen. Is leuk hoor. Zo kwam ik thuis met gemengde bospaddestoelen, een rollade, en kerstchocola. En een bekertje slagroom. En geitenkaas. Maar dat had ik toch wel gekocht.
Hoe dan ook, ik ging maar eens lekker koken. Ik kook altijd wel lekker (of dat probeer ik althans), maar rollade, dat eten wij niet elke dag. Sterker nog: ik had nog nooit een rollade zelf gebraden. Dus ik ging druk in de weer met de potten en pannen, en ik deed iets met de rollade en een hoop roomboter, en deed slagroom bij de pruttelende paddestoelen en maakte ondertussen een slaatje van sla (!), uien en doperwtjes en nu ik er zo over denk had de geitenkaas daar mooi bij gepast.

Na een uurtje was de rollade gaar, waren de aardappelen uitgedampt en rook de paddestoelenroomsaus erg lekker.
Ja, en toen ging het mis. Want ik houd eigenlijk zo erg van prakken. En dat mag niet als je chic eten eet. Gelukkig was het afgeprijsd, dus ik durfde wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten