dinsdag 7 juni 2011

martplaas

Weet u wat ook erg is? De dingen die mensen soms schrijven. En dan met name op Marktplaats. En dat ik daar dan soms heel hard om moet lachen, maar nog veel vaker wil roepen "Nee, nee, nee! Zo schrijf je dat niet! Zo kán je dat niet eens schrijven!" en dan niet boos hè, maar meer een beetje paniekerig. Omdat ik het zo erg vind. Het gaat me niet om spelfouten maar meer om rare grammatica. Of om de dingen die mensen aanbieden met een advertentietekst erbij die om te huilen is. En dat mag ik dan weer niet van mezelf want dat is niet aardig.

Meestal is Marktplaats heel leuk. Ik kijk er dagelijks op omdat ik nogal wat dingen zoek, en zet er zelf ook geregeld wat op, met name boeken. Die kopen andere mensen dan weer en dat gaat altijd goed. Ik heb ook nog nooit rare mailtjes van die mensen gekregen.

Er zijn mensen die zelf hele leuke of mooie dingen maken en die dan willen verkopen via Marktplaats. Ik zou dat eerder via Etsy.com proberen, maar zo kan het ook. Er zijn ook mensen die dingen maken die ik nooit zou kopen (bloempotten die beplakt zijn met servetten, zeepkettingen (waar gebruik je die nou eigenlijk voor?), zelf geborduurde kaarten met stickertjes met GelukkigNieuwjaar! er op) maar waar vast markt voor is.

Maar wat ik nou zo treurig vind zijn alle uitroeptekens. En hoofdletters. En dingen als "Prachtige lamp, nog helemaal gaaf, alleen mist er één kapje en doet hij het niet". En "UNIEK!!! maar 100 te koop in Nederland! " Of mensen die erbij zetten dat onzinbiedingen zullen worden verwijderd! , maar er geen minimum bedrag bij zetten. Boze mensen zijn dat, denk ik dan. Wel lief zijn kinderen die hun speelgoed er op zetten omdat ze aan het sparen zijn voor een Nintendo 3DS, of een iPad 2. Dat vind ik dan wel weer sneu voor de ouders van die kinderen, of hun opa's en oma's die al dat speelgoed eerst voor hen hebben gekocht.
En soms zie je dingen staan die verkeerd zijn gespeld, vaak titels of namen van schrijvers. En dat vind ik dan ook weer zielig, omdat ik dan denk dat die advertenties nooit gevonden worden. Omdat er maar weinig mensen zullen zoeken op "Kookboek Jamie Olfier" . Of "Dvd Winny de Poe". Denk ik. En dat vind ik zielig. En u?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten