zaterdag 23 juni 2012

zaterdag

De hele week al ren ik zo'n beetje als een kip zonder kop rond. Van werk naar huis, naar ziekenhuis, naar vader en schoonouders, naar broer en naar KDV, naar winkels en garage. Tussendoor slapen Kleine Puck en ik wat, ruim ik hier en daar iets op en zie ik tussen de bedrijven door J. ook nog even. Soms heb je van die weken, maar jakkes wat heb ik er een hekel aan!
Gisteren waren we vijf jaar getrouwd. Mijn schoonmoeder kwam een mooi boeket brengen, we kregen veel felicitaties via Facebook en keken elkaar nog eens extra diep in de ogen, maar dat was het dan ook wel.
In de middag vierden de juffies van het KDV namelijk het juffenfeest, en ik zou voor het eerst in mijn leven hulpmoeder zijn. Het was leuk, maar druk. Drúk!!! En als je zelf moet helpen met knutselen, loopt je eigen kind dus min of meer onbeheerd rond tussen koud buffet, koekhap-stand, draaitafels waar met name K3 werd gedraaid, een heul groot springkussen en een heleboel grote mensen en nog meer kinderen.
Na anderhalf uur waren zowel hij als ik compleet afgedraaid. Gelukkig kwam toen J. ons redden. En kreeg ik 's avonds zo maar een heel fijne boodschap: de mannen gaan vandaag de hele ochtend samen op stap. Ze doen de boodschappen, kopen een cadeau voor de jarige die we vanmiddag gaan bezoeken, en mogelijk verkopen ze de camera die J. twee weken geleden uit de container van het milieupark viste.

En nu zit ik dus op de bank met een cd-tje op die ik als ietwat zweverige puber grijs draaide. En met twee geurkaarsjes aan. De buitendeur staat open, de zon schijnt. Ik ga lekker op mijn gemak de boel hier eens soppen, drink ongestoord een beker thee, en geniet van de mooie bloemen.

Jullie ook een fijne zaterdag!



2 opmerkingen: